Zabawa jest podstawową aktywnością dziecka. Każdy
przedszkolak chętnie bierze w niej udział. Zabawa służy nie tylko
rozrywce, lecz także wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
W czasie zabawy dzieci uczą się o wiele więcej niż poprzez bierne
słuchanie przekazywanych im treści. Podczas obserwacji dzieci zrodził
się pomysł na napisanie innowacji, która ma służyć rozwijaniu
umiejętności logicznego myślenia, skupienia uwagi, koncentracji,
dostrzegania zasad i analogii. Zdobywając te umiejętności, dzieci
przygotowują się do przyszłej nauki w szkole, a w szczególności do
kształcenia matematycznego.
Realizacja treści innowacji pedagogicznej „Mały bystrzak” odbywa się
poprzez matematyczne rozrywki i łamigłówki umysłowe, gry dydaktyczne,
gry i zabawy logiczne, poznawanie i klasyfikację figur geometrycznych
czy korzystanie w zabawach z technologii informatyczno-komputerowej.
Działania te wspierane są dodatkowo poprzez ćwiczenia z zakresu
kinezjologii edukacyjnej (ruchy naprzemienne, „leniwe ósemki”).
Interesującą formę działań dzieci stanowi również zabawa mająca na
celu przybliżyć umiejętność kodowania .Odpowiednio dobrane metody i
formy pracy sprawiają, że przedszkolaki bardzo chętnie i aktywnie
uczestniczą w zajęciach – bawiąc się i ucząc jednocześnie.
J.K.