IM WIĘCEJ ZABAWY- TYM WIĘCEJ NAUKI

 Zabawa jest podstawową aktywnością dziecka. Każdy przedszkolak chętnie bierze w niej udział. Zabawa służy nie tylko rozrywce, lecz także wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
W czasie zabawy dzieci uczą się o wiele więcej niż poprzez bierne słuchanie przekazywanych im treści. Podczas obserwacji dzieci zrodził się pomysł na napisanie innowacji, która ma służyć rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, skupienia uwagi, koncentracji, dostrzegania zasad i analogii. Zdobywając te umiejętności, dzieci przygotowują się do przyszłej nauki w szkole, a w szczególności do kształcenia matematycznego.
Realizacja treści innowacji pedagogicznej „Mały bystrzak” odbywa się poprzez matematyczne rozrywki i łamigłówki umysłowe, gry dydaktyczne, gry i zabawy logiczne, poznawanie i klasyfikację figur geometrycznych czy korzystanie w zabawach z technologii informatyczno-komputerowej. Działania te wspierane są dodatkowo poprzez ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej (ruchy naprzemienne, „leniwe ósemki”). Interesującą formę działań dzieci stanowi również zabawa mająca na celu przybliżyć umiejętność kodowania .Odpowiednio dobrane metody i formy pracy sprawiają, że przedszkolaki bardzo chętnie i aktywnie uczestniczą w zajęciach – bawiąc się i ucząc jednocześnie.

J.K.

 

Photo album created with Web Album Generator