WYCIECZKA DO WARSZAWY

W dniach od 4 do 6 czerwca odbyliśmy długo oczekiwaną wycieczkę do stolicy. Przeżyliśmy mnóstwo wspaniałych chwil, wiele zobaczyliśmy, dużo się dowiedzieliśmy (oprowadzał nas przewodnik - historyk, który ciągle robił nam ustne sprawdziany wiedzy). Zamieszkaliśmy w pięknym, szkolnym schronisku młodzieżowym "Agrykola", skąd wyprawialiśmy się na miasto. Zwiedzaliśmy Stare Miasto i oczywiście Zamek Królewski. W swoje podwoje zapraszał nas Uniwersytet Warszawski. Spacerowaliśmy Traktem Królewskim, oglądając zabytkowe budowle, a wśród nich pałac prezydencki Belweder. Nie mogło nas zabraknąć w Pałacu Kultury , gdzie z tarasu widokowego mogliśmy oglądać panoramę Warszawy. Z przyjemnością zwiedzaliśmy Łazienki Królewskie, a tu m.in. Oranżerię, Pałac na Wyspie. Duże wrażenie wywarł na nas Stadion Narodowy i trasa piłkarska. Znajdujące się zaś nieopodal stadionu gokarty, na które zostaliśmy zaproszeni, przyniosły nam wiele uciechy. Zachwycił nas olbrzymi budynek Centrum Nauki Kopernik. Natomiast wędrówka po niebie, którą odbyliśmy w pobliskim planetarium zapewne na długo zostanie nam w pamięci. Byliśmy też na Cmentarzu Powązkowskim, gdzie znajdują się groby znanych ludzi, m.in. bohaterów naszej lektury "Kamienie na szaniec". Warszawa to duże, wspaniałe miasto. Musielibyśmy przyjechać na dłużej, aby poznać je dokładniej. Czas naszej wycieczki szybko minął i musieliśmy wracać do naszej pięknej, tonącej o tej porze roku w zieleni i kwiatach Krasnej. Dziękujemy Radzie Rodziców i działającej w naszej szkole SKO za pomoc finansową w zorganizowaniu tej wspaniałej wyprawy do stolicy.