WYCIECZKA DO SANDOMIERZA

19 czerwca 2012 roku wczesnym rankiem wyruszyliśmy na jednodniową wycieczkę do Sandomierza. Po trzech godzinach, z doskonałym humorem dotarliśmy do miasta królewskiego. Wąwozem Królowej Jadwigi przeszliśmy do miasta. Strome ściany tego blisko półkilometrowego jaru dochodzą do 10 m wysokości. Zbocza wąwozu i jego korona porośnięte są gęsto drzewami i krzewami. Następnie przewodnik oprowadził nas po najważniejszych zabytkach Starego Miasta. Widzieliśmy Dom Długosza, Rynek, Kamienice, Zamek. Weszliśmy na szczyt Bramy Opatowskiej, skąd z tarasu widokowego podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta i okolicy. Następnie przeszliśmy Podziemną Trasą Turystyczną. W Domu Rekolekcjonisty ksiądz Władysław Kołodziej odprawił Mszę Świętą, gdzie mogliśmy wspólnie podziękować za wspaniałe przeżycia, piękną pogodę i spędzony czas razem. Pod koniec pobytu w Sandomierzu zjedliśmy obiad, po którym uczniowie mieli czas wolny, aby kupić pamiątki. Zwiedzanie Sandomierza zakończyliśmy rejsem statkiem po Wiśle. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krasnej. Wstąpiliśmy jeszcze do Baranowa, gdzie podziwialiśmy zabytkowy zamek zwany Małym Wawelem. Późnym wieczorem dotarliśmy do Krasnej, gdzie czekali na nas rodzice.