SZKOŁA, KRASNA <title>SZKOŁA, KRASNA, PODSTAWÓWKA

7.09.2011 r. wyruszyliśmy (uczniowie z klas IV – VI) pod opieką wychowawców i pani Bronisławy Prokopik na wycieczkę do pobliskiej miejscowości naszej gminy.
W ramach programu regionalnego „Jestem stąd”, rozpoczęliśmy zwiedzanie od zabytkowego Kamieńca – gotyckiego zamku, a właściwie jego ruin, wzniesionego na szczycie wzgórza
w Odrzykoniu. Zachwycaliśmy się rezydencją Seweryna Bonera i rodziny Firlejów. Zobaczyliśmy mur graniczny opisany w Zemście przez znakomitego komediopisarza Aleksandra Fredrę. Nasi uczniowie korzystając z rekwizytów zamkowej wypożyczalni uwieńczyli swoje podobizny, przybierając pozy rycerzy. Po tej ciekawej przygodzie ruszyliśmy pieszo ścieżką przyrodniczo-historyczną w kierunku Prządek. Na jej trasie spotkaliśmy 6 przystanków z opisem zbiorowisk leśnych, górskiego rwącego potoku, grodziska z IX w. oraz cmentarzyska kurhanowego, zanim ostatecznie dotarliśmy do grupy skał z ciężkowickich piaskowców - zwanych Prządkami. Podziwialiśmy najbardziej odwiedzany zakątek rezerwatu w południowo-wschodniej Polsce, oraz dominujące nad okolicą skały o niespotykanych, charakterystycznych formach. Następnie ścieżką turystyczną udaliśmy się w kierunku dawnej cerkwi
a obecnie kościoła rzymskokatolickiego zachwycając się niezwykle piękną jesienną panoramą Czarnorzek.
Zmęczeni, lecz zadowoleni wróciliśmy w godzinach popołudniowych do naszych domów.
 ich rozwoju fizycznego oraz wywoła wiele pozytywnych emocji i pozwoli przeżyć niezwykłe przygody.